torsdag 8. juni 2017

Hva skjer i hagen nå?


Været svinger fra sommer og sol, til regn og vind ala høst.
Det verste er vinden synes jeg.
Den store lukejobben har begynt, men blir stadig avbrutt av regnbyger.
Noen vekster graves opp og fjernes fra hagen.
Andre flyttes til bedre steder.
Grønnsakene spirer og vokser.
Her stelles det til den store gullmedalje og holdes ugrasfritt. 
Målet er store flotte grønnsaker! 😊



Klematis plantene ser fine ut i år, endel av rosene i hagen ser elendige ut.
Hva har jeg gjort annerledes i år? 
Jo,jeg har gjødslet godt. Men glemte jeg å vanne rosene godt i våres? mulig.
Håper de kommer seg når sommervarmen kommer. 
De aller fleste staudene strutter og vokser godt.
Det er fint. For det er jo gøy at gjødsling gir resultater noen steder da. :) 


Det er et hagerom jeg tilbringer masse tid i og det er grønnsakshagen.
Her har jeg drivhuset,arbeidsbenken og her er det stort sett lunt og varmt.
Her har jeg bord og noe å sitte på.
Pilåkeren min er også her.
Her kan jeg sitte og flette pil mens småfuglene kvitrer rundt omkring.



På oversiden av drivhuset har vi et stort bed.
Her er det frodig og staudene er plantet tett. En stor lukejobb på våren,ellers svært lite.
Ønsker alle bedene i hagen så tette.
Da kommer ikke ugraset til.
*****
Jeg holder stadig på med å støpe steiner som gulv i grønnsakshagen.
Det går fremover,men dette er et stort område så det tar tid.
**



1 kommentar:

  1. Ja det är viktigt att ha ett lugnt område där man kan vara även när det blåser. Vilken snygg pilboll du har gjort. Underbar. Gillar stenläggningar, det är vackert och praktiskt och din fina trappa är ju bara så fin.
    //Helene

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.