søndag 25. juni 2017

De svever som hvite skyer


Jeg er glad i akeleie.
Det er så mange fine av dem.
Disse hvite,med en nerve av grønt.
Rene og uskyldige på et vis.


Også har vi disse blå/lilla med sjattering i hvitt.
Bladene er som frodige tuer under disse høye blomstene. 


Rust er fint i hagen.
Vi har armeringsnett flere steder i hagen.
Gamle fjøsvinduer er vakre som stilleben rundt omkring i hagen.
Og er man så heldig å ha alium i nærheten :) 


Zink bruker jeg også som pynt i hagen.
Enten som potter,baljer eller vannekanner.
Denne er fra Frankrike.
Mest vakker,men kan brukes også.
Og at det er litt rust på hanken gir den mer liv i mine øyne.


Det er frodig i hagen.
Pilbuen skal snart friseres på toppen.
Gøy med grønne romdelere i hagen.
Tenkte at det kanskje passet med en port i enden av tunnelen.
Kastanje port hadde gjort seg.
**
Har begynt å høste grønnkål.
Fryser ned ferdig renset og oppskåret.
Denne går jeg og knasker når jeg er i hagen.
Nydelig disse spede nye bladene.
Har begynt å tørke timian for vinterens lager.
Sitron timian på hjemmelaget pizza er nydelig.
**
Nå ønsker jeg meg stabilt oppholdsvær.
Har lyst å tilbringe lengre stunder i hagen,uten å måtte bryte opp fordi jeg blir søkke blaut ;) 
I skrivende stund høler det ned.
Ja ja, det holder seg jo frodig og fint når det skifter slik.
**
Rosene har begynt å blomstre.
Nyter duft og synet av de vakre blomstene.




4 kommentarer:

  1. Vackra aklejor, de svävar verkligen. Din zink-kanna var verkligen snygg och lite ovanlig. Har inte sett den modellen tidigare. Härligt att kunna skörda kryddor och grönsaker nu.
    //Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Falt pladask for den vannekanna og ble glad da den ble med hjem fra markedet.

      Slett
  2. Berre lekkert Merethe!
    Armering og rust er stor favoritt hos meg også:)
    Ha en fin sommeruke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Rust er vakkert i hagen :) Nå nytes dagene i hagen. Det er så mye som blomstrer nå :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.