mandag 19. juni 2017

Frodig og bløtt


Sommeren hittil har vært bløt og ikke så varm akkurat.
Men det er frodig i hagen da.
Jeg gjødslet godt i våres og det syns.


Edelsyrinen har aldri blomstret så rikt som i år. 
Den har så mange fargenyanser på en og samme blomst at en blomst ser ut som en bukett.
Den har også nydelig duft.



Jeg er så fornøyd med den nye tråkkesteinen til hagen.
En sti av denne gjør seg gjennom store bed.
I mellom regn dagene prøver jeg å luke i bedene.
Har kommet et stykke på vei,men har noen igjen.
I et av bedene tenkte jeg å legge en sti av slike.
Da slipper jeg å gå rett på jorda også blir det fint i tillegg. 



Rododendronbuskene så triste ut i våres.
Men jommen blomstrer de allikevel. 
De fikk tilskudd av barnåler,kvist og kvast fra furuer i hagen
Pluss godt med surjordsgjødsel.

Vi venter egentlig bare på mer stabilt vær, for vi har noen prosjekter i hagen i år også.
Resten av gjerdet i grønnsakshagen skal settes opp.
Det gleder jeg meg til.
Da kan jeg luke vekk alt ugraset der borte så vi kan begynne på jordbærbenker. 
Enn så lenge får vi løpe ut når det ikke regner og nyte de små glimt av som og varme.



2 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker syren och trampstenen också. Gillar betong!
    //Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Helene. Syrinen er nydelig ja. Vi bruker mye betong i hagen vår. Også er det så moro å støpe selv. :D

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.