torsdag 23. februar 2017

I dag har jeg sådd magnoliafrø :)


Jeg har i hele vinter hatt to frøkapsler liggende ute.
De ble "glemt" ute i drivhuset.
I dag leste jeg om det å så magnoliafrø.
Da kom jeg på at jeg hadde to frøkapsler liggende.
Og disse har jo ligget kaldt lenge så jeg satser på at det er nok.
Har aldri prøvd å så  det før.
Vet at det tar masse år før en plante blomstrer osv. men jeg finner hele prosessen så 
spennende at jeg ikke kunne la være. ;) 
**
Helt i begynnelsen av januar sådde jeg blodbeger.
Og jeg har hatt over gjennomsnitt spiring.
Nå har jeg så mange potter med småplanter at det er en fryd.
Elsker denne sommerblomsten.
Bruker de gjerne i bed også. Da kryper den utover og finner alt av andre planter å klatre i.
**
I år tenkte jeg å bruke opp mye av frø lageret.
Hadde gamle tomatfrø av hele 12 sorter. 
Tenkte at er jeg heldig så spirer 1-2 i hver potte.
Gliser stort. Samtlige frø spirte.
Og nå blir det et fullt drivhus med tomatplanter.
Jeg pleier å ha det annet hvert år.
Da håper vi på stor avling= masse tomatsaus i fryseren til vinteren. 
**
Jeg koser meg med frøsådden og alle spirene som trenger daglig stell.
Dagene flyr mot vår og det gjør aldeles ingen ting.
*
Har staudefrø ute under den lille snøen vi har.
Så håper jeg at det dukker opp noe spennende der også etterhvert.

Snart helg. Koser meg i vårsola. :D 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.