torsdag 5. mai 2016

Grønnsakshagen


Dagen i dag har vært helt fantastisk fin.
Stakk ut i nitiden og ble ute til kvelden.
Våren er så deilig og vi nyter å være ute i hagen.
Kaffe ute i solveggen mens humler og sommerfugler flyr forbi.
Fuglekvitter overalt.
Jeg hadde klipt mange roser da klokken var ti og vi tok den første kaffepausen 
på benken i hagen.


Vi oppgraderer grønnsakshagen.
Her blir det nye pallekarmer som handy har malt svarte.
Det blir så bra. Mye igjen, men vi er endelig i gang.

I dag har jeg satt løk i den ene pallekarmen som er ferdig.
En type som er god å bruke rå i salater ol.

I morgen fortsetter jeg med å sette hvitløk.
Det må jeg ha. Det bruker vi mye av i matlagingen.
Det er sunt og godt.

På sørsiden av drivhuset har vi en drueranke.
Der har det også stått store urter som Satureja hortensis (sar) og isop.
Disse ble flyttet til ny plass. 
Det trengtes sårt.
Nå har jeg delt, flyttet,luket og fikset.
Vi har fryktelig mye kløver som dukker opp i bed.
Det er et fælt ugras.
Og eneste måten å få det vekk er å spa opp alle planter, luke det vekk for så å plante ned plantene igjen.
Da deler jeg plantene med det sammen. 

I bedet der drueranken står har vi nå toppløk,gressløk og kinagressløk.

I morgen er det meldt fint vær igjen.
Vi fortsetter da med jobben i grønnsakshagen.

Vil så gjerne få sådd litt gulrøtter og annet snacks.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.