mandag 8. august 2022

ROSER I HAGEN sommeren 2022

De aller fleste rosene har vært fine i år.
Heldigvis, for i fjor var det så mye sykdom på de aller fleste så jeg klipte de helt ned. 
I fjor høst laget vi ferdig et stort bed, tenkt til bla roser.
Jeg flyttet roser vi hadde i hagen fra før.
De fikk en skikkelig start på det nye stedet.
Det ser jeg i år var lurt.
Planter alltid rose i kukompost. 
De vannes også rikelig i plantehullet og en tid etter planting.
Under alt lager jeg god drenering med singel el.
I våres begynte jeg tidlig å vanne rosene så de ikke skulle tørke.
At jeg var påpasselig med dette har hjulpet på veksten.
Det blir raskt varmt i jorda i dette bedet da vi har gabionmur som gir varme når sola skinner.


Klatrerose-(Tantau 1987) Schneewalzer

En liten potterose som jeg plantet ut, forandret farge fra ensfarget rosa til denne.


"Charles Austin" Austinrose. 


Eden Rose - Buskrose 



Vi blir veldig fornøyd med denne uteplassen.
Vi er fortsatt ikke i mål.
Dette tar tid.
Steinlegging blir vi å ta til neste år.
Vi kan bruke plassen, for det er et tykt lag med pukk som gulv nå.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.