mandag 18. april 2016

Spirer i hagen.


I fjor fikk jeg masse hagestokkrose frø av kusina mi.
Mange ble sådd og jeg kan meddele at det er liv i disse.
Det blir spennende å se hvilke farge disse har for det var blanding av
mange farger.


Krokus spirer.
Noen krokus blomstrer alt og det er de hvite,har jeg merket meg.
Her står det et gjeng og venter på sol og litt varme.
**
Vi er godt i gang med våronna i hagen.
Mye av den store tomta er raket.
En god del av bedene har også fått vårpussen sin.
Det er herlig å se alle spirene som dukker opp av jorden.
Våren er til for å nytes.
Alt livet i hagen.
Om morgenen så er det et øredøvende liv blant småfuglene.
Det er stor trafikk til og fra alle fuglekassene.
Moro å følge med hvem leieboerne er i år.
Noen tviholder på kassene sine,andre må pent flytte på seg.
VI har mange kjøttmeis,blåmeis,spettmeis og pilfink par.
Det tripper også noen søte Rødstruper her i år.
Skal se om jeg greier å lokalisere hvor de bygger reiret sitt.
Det er spennende med fugler og titter ofte på disse ute i hagen.
****
Været i dag er skyet,men ser blå himmel innimellom.
Håper å få en stund ute i hagen med oppholdsvær og kanskje litt sol.






1 kommentar:

  1. Så fint, våren er den fineste tiden synes jeg.
    Å kunne følge med alt som spirer å gror kaller jeg lykke, å så har vi hele sommeren foran oss.

    Flotte bilder fra hagen din.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.