lørdag 23. mai 2020

Valmue


Det jobbes iherdig i grønnsakshagen.
I dag har jeg plantet i tre nye benker.
Det ble spinat, mais, timian og to sorter med allåkerbær.
Sistnevnte får en benk for seg selv da den kan spre seg masse.
Har hatt den i hagen for mange år siden. Men den ble da borte.
*
Er ute etter de vakre blomstene og de spiselige bærene.
Så får tiden vise om den holder seg inne i sin tildelte plante kasse. 

Ellers har jeg nå begynt på lukerunden for nå har det meste av stauder og liljer dukket opp.
Er så himla dumt å luke vekk noen blomser. 
Det har jeg faktisk alt gjort. 
Ny i fjor og luket vekk i år forde jeg trodde det var ugras for der hadde det jo ikke stått noe før.

Joda alt er tegnet inn og skrevet opp i hage boken, men når den ligger inne og jeg ikke tenker på å se etter så ble det slik. 




Vi har mange nydelige valmuer som ikke er helt vanlige i fargen.
Noen får en rød rand ytterst. Helt nydelige synes jeg. 

I dag har det regnet litt.
På tide, for hagen er veldig tørr.
Har vannet en del faktisk. 


3 kommentarer:

  1. Så nydelige valmuer du har! De trives ikke her dessverre. Det har regnet her både i går og i dag, og det var i rett tid.
    God helg.

    SvarSlett
  2. Håller med om att det är väldigt fina vallmo. Verkar ha stadiga och bra stjälkar också.
    Ha det fint
    Helene

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott Valmue.
    morsomt å se at du er en av de som dyrker grønnsaker i benk. Det liker jeg også å holde på med.
    Ha noen fine hagedager fremover.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.