onsdag 18. mars 2020

Hvit og vakker


Har lenge ønsket at jeg hadde et bed med bare hvite blomster.
De lyser så vakker opp på sommerkveldene. 


Tenkte at jeg kunne titte igjennom bildene mine fra hagen og se hva jeg har av hvite/lyse blomster.
Det står faktisk en del hvite blomster her. Hvis jeg tar med roser, peoner og clematis er det ganske mange faktisk. 


Så da tenkte jeg at det går an å se om disse jeg har kan passe sammen i et bed.
Men der jeg har tenkt å ha dette hvite bedet er jo fult av diverse stauder som ikke er hvite.



Noen sprer seg, slik som den på bildet over. Men den er ganske grei å luke vekk synes jeg. 
Humler og bier elsker dem. Også blomstrer de hele sommeren. 


Når vi har gjort grovarbeidet midt i hagen der lysthuset skal settes opp, kan jeg begynne så smått å flytte planter dit.



Har også en del hosta som er vakker i hvite bed.



Ute blåser det iskaldt. 
Sola har vært delvis fremme i dag og ikke noe nedbør, men akk så kald vind.
Jeg kan se at flere løkvekster dukker opp med sine spede spirer.


Tenker at det skyter fart hvis det blir litt mer varme.


Nå klipper jeg visne stauder ned. Lar det fortsatt bare ligge i bedet.
Ingen vits i å prøve å ta det med for det blåser bare avgårde ;D 
På rosene i sørveggen har det dukket opp røde bitte små spirer.


Noe er i anmars og det er så herlig å se.
Kan ikke få sagt det nok hvor jeg gleder meg til varmen kommer.


Verden er merkelig rar om dagen med dette viruset som herjer over alt.
Helt absurd hva som hender rundt omkring.


Det er godt å ha noe positivt å tenke på.
Og glede seg over. 
Som å se på herlige blomsterbilder og drømme seg litt frem i tid. 



Drømmer om små barnehender som plukker markjordbær i mormors hage.


Håper på en slik sommer, at alt blir bedre om en stund. 
Ta vare på hverandre!😊



2 kommentarer:

  1. Ja, vi håber vel alle denne pest-tid tager slut, så vi kan komme tilbage til mere normale tilstande.
    Du har da rigeligt med hvide blomster til et helt hvidt bed, hvis du får lyst, men først og fremmest gælder det om at få bygget det nye drivhus. Dejlige billeder!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Våren er i anmars for her har vi funnet krokus i blomst i dag. Deilig deilig. :) Vi ser frem til å begynne på grovarbeidet til Lysthuset. :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.