lørdag 10. desember 2016

Det tasler rundt i hagen

En flokk fasaner har daglige turer i hagen vår.
Er jo ikke så mye annet som skjer i hagen enn dyreliv.
De elsker viltfugleblandingen jeg slenger ut til dem.
Når jeg er ut og forer  hører jeg dem nede i åkerkanten. 
De vasler at nå er maten servert.
Og så snart jeg er ute av syne, er de på plass for å spise frokost.

De er som høner,går og sparker i jorda for å finne mat.
Vakre fugler. 
Tenk at disse er ville og lever her på Hedmarken.


I dag var det syv hanner på en gang ved foringen.
Koselig å sitte ved vinduet å følge med disse.


Ekorn og fasan spiser gjerne side om side.
Håper at de blir tammere etterhvert. 
Hadde vært gøy å kunne mate de mens de var i nærheten. 


2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Vilka trevliga bilder på vackra fåglar och den med ekorren och fasanen är en riktig höjdare! Jag är en stor djurvän men en dålig fotograf så jag lyckas nästan aldrig med att få vinterfåglar eller annat levande med för den delen, på bild. Fasaner har jag inte sett på många år här men ekorrarna finns vid fågelmaten varje dag.

    Många hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Gunilla. Glad det fins digitale kamera, da er det bare å knipse i vei og er jeg heldig så blir det noen fine. Dyreliv i hagen på vinteren er topp. Da er det liv i hagen også på denne årtiden. :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.