søndag 21. august 2016

Nydelig augustdag i hagen.


I natt har det regnet,men før vi fikk kommet oss ut var sola fremme.
En lang deilig hagedag er over.
Koser meg glugg.
**
Vi jobber fortsatt nede i grønnsakshagen.
Her graves det langs kanten på jordet. All gresstorv fjernes og jord kjøres bort.
 Her skal min handyman sette opp en lang plantebenk.
Gjerdet bygges bak denne benken og skal være litt høyt.
Det skal bli plass til f.eks. bønner,sukkererter og andre ting som liker å ha noe å klatre i.
Rundt alle benkene støper vi steiner.
Dette blir en praktisk,flott og trivelig kjøkkenhage. 
Men det er ganske mye igjen å gjøre.
Så ser vi hvor langt vi kommer i år.
***
Fra grønnsakshagen og oppover mot låven har vi laget en hagegang.
Langs denne lager jeg nå nytt bed.
Her skal vi ha Hosta og Heuchera.
Tror de staudene kler hverandre.
Planter er kjøpt og satt utover bedet.
Men de får nok stå slik en dag eller to.
Er stadig og flytter på dem for å se hvordan de burde stå.


Klematis-tårn gir høyde og gjør at klematisen virkelig får strekt seg i høyden.
Denne når helt i toppen.
Fuglehuset havner vel øverst tenker jeg.
**
I morgen skal jeg ha støpekurs på tunet.
Det gleder jeg meg til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.