torsdag 12. mai 2016

Magnolia blomstringen er igang


Gresset er langt og må klippes.
Staudene vokser "mange" cm i døgnet og her er det vanskelig å følge med.
Etter at varmen kom har alt eksplodert.
Hver dag tar jeg en lang runde i hagen og titter nøye i hvert bed.
Det er så mye å få med seg.
Det meste ser ut til å være i live.
Og noe dukker opp som jeg ikke aner hva er.
I fjor plantet vi masse nytt i hagen og bare det er spennende å følge med på
Nå står Magnolia "Merill" i blomst.
Den ser så ren og uskyldig ut der den står med alle sine vakre hvite blomster.
Snart kommer de andre magnolia buskene etter i blomstring.



Jeg sådde frø av div klematis som jeg samlet i hagen.
Det ble med denne ene planten.
Kun en som spirte.
Den ser kraftig og fin ut.
Men jeg aner ikke hvordan denne blir å se ut.
Det er spennende det.
Tror egentlig at det er en alpeklematis blanding. 
***
I grønnsakshagen er alle de nye pallekarmene på plass.
Der har vi sådd:
gulrøtter
hodesalat
plukksalat
sukkererter
blomkarse til pynt
ringblomster for farge i salat
Vi har satt:
Hvitløk
og to andre slags løk jeg ikke greier å huske navnet på nå.
Det blir litt mer da en stor benk er helt tom
***
EN stor benk er fylt med flerårige urter.
Disse brukes til urtekrydder og annet godt. 
***
Handy holder på å lage potetland.
Det blir ikke så stort,men greit å sette poteter for å bedre jorden.
VI tok opp all jordbære for den var veldig gammel og ga ikke så mye bær lengre.
Nytt jordbærland er i planleggingen.

1 kommentar:

  1. Hei! Hyggelig å høre fra deg igjen! Merill har jeg aldri hatt, men synes den er utrolig vakker. Ja, nå vokser det så det synes. Utrolig hvilken forskjell varmen gjør. Før sto det nesten stille pga. det kjølige været. Så gøy å så clematis fra frø. Det skal jeg jammen prøve!

    Ha en fin dag

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.