torsdag 18. april 2019

Påsken hjemme i hagen


Ofte pleier våren å komme med påsken.
Ser slik ut i år også.
Vi er ute fra tidlig til seint.
Nyter sola og koser oss med diverse vårsysler i hagen.
Har fått flyttet litt urter og rensket benkene der disse stod.
Det var på tide å plante de om og da gjorde vi litt om på plasseringen med det samme.
Det som gjenstår er å gjødsle opp jorden litt før vi tar den i bruk til andre grønnsaker.
*
Nå har noen tomater flyttet ut i drivhuset og det synes raskt at dette var helt ok.
Hver dag bærer jeg litt ut i drivhuset. 
Artisjokk plantene skal jeg begynne å herde. Bar ut et gjeng i dag.
I morgen hvis været er fint, skal disse få stå ute til herding.
Har en god del som skal stå i benker og disse herdes etter beste evne.
*
Det er så godt å ha kommet i gang med hagen.
Vi elsker jo å holde på ute både min mann og jeg. 
Et stort bed skal tømmes for stauder.
Hele bedet skal spas opp og lukes skikkelig.
Så skal nytt plantes ned der. Planen er ikke helt klar enda da vi må tenke på at på vinteren blir det måket snø fra terrassen på oversiden og ned i bedet.
Da passer det nok best med stauder.
Kunne tenkt meg to magnolia trær der, men faren for at de knekker av snøen er stor.
**
Vi har så mye småfugler i hagen.
Et yrende liv i kasser og matstasjoner.
Fuglene er småhjelpere i hagen vår.
Så vi passer på å tilby dem både boliger og mat.



Snart kommer småtrærne i hagen til å blomstre. 
Dette bildet er fra i fjor.
Gleder meg. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.